NephroCare koristi kolačiće na ovoj veb stranici kako bi poboljšao korisničko iskustvo i pružio najbolju moguću uslugu. Ukoliko nastavite da pretražujete veb lokaciju, slažete se sa našom upotrebom kolačića. Za detalje pogledajte našu politiku privatnosti.

Navika dobre ishrane br. 2

Kontrolišite unos tečnosti i sa soli pređite na biljke i začine

Veoma je važno da kontrolišete unos tečnosti, jednostavno zbog toga što se tečnosti zadržavaju u vašem telu. Prekomerna količina tečnosti može da ima negativni efekat na vaše zdravlje, kao što je hipertenzija, srčani problemi i problemi sa disanjem.

Koliko tečnosti mogu da pijem dnevno?

Potrebnu dnevnu količinu tečnosti treba da odredi doktor. To obično znači 0,5 litra i preostali urin za izlučivanje (tokom 24 časa). Zapamtite da ono što treba da računate kao tečnosti nisu samo pića kao što je voda, kafa, čaj ili mleko, nego i hrana koja je tečna na sobnoj temperaturi, kao što je jogurt za piće, sladoled ili supe.

Šta mogu da uradim da bih kontrolisao/la unos tečnosti?

Ispijanje vrlo male količine tečnosti je sigurno jedna od najtežih promena u ishrani. Jednostavan način za praćenje unosa tečnosti je da uzmete bocu sa vodom koja sadrži potpuni dnevni dozvoljeni unos tečnosti. Ili, kada sedite za stolom, jednostavno koristite manje čaše da biste zavarali um!

Šta mogu da radim kada ožednim?

Postoji mnogo dobrih saveta i trikova kako da smanjite žeđ. Jedan veoma efikasan metod je da jednostavno isperete usta ili da isperete grlo mlakom vodom. I najviše 4 puta dnevno možete da stavite i pola parčeta limuna u usta – to će stvoriti osećaj svežine!

Ako vam je kontrolisanje unosa tečnosti veliki problem, drugi način da smanjite žeđ je da koristite žvakaću gumu bez šećera. A tokom veoma toplih dana možete pripremiti kockice leda sa kapljicama limuna ili drugog kiselog voća.

Da li treba da izbegavam so pošto ću da ožednim?

Da, to je jedan deo problema. So vezuje vodu i, kada konzumirate so, i kao posledica toga, vaše telo „traži“ tečnosti. So se nagomilava u telu, što dovodi do ozbiljnih problema sa srcem, kao što su visok krvni pritisak, čak i moždani udari. Zamene soli ili soli sa malom količinom natrijuma takođe treba izbegavati. Većina ovih zamena sadrži puno kalijuma – visoki nivoi ove supstance su takođe veoma štetni.

Hm. Ali većina hrane ima zaista blag ukus bez soli...

Istina, u našoj kulturi so se veoma često koristi kao začin. Ali u drugim delovima sveta so se skoro uopšte i ne koristi. U tim kulturama umesto soli koriste se bilje i začini. I, naravno, ne postoji razlog zbog koga i mi to ne bismo mogli.

Pa, kako mogu da dodam ukus svojim obrocima?

Počnite da zamenjujete so ukusima kao što su beli luk, crni luk, celer ili malo sirćeta i koristite biljke kao što su vlasac, peršun, origano, majčina dušica itd. Povećavaćete senzaciju ukusa, a neizmerno smanjiti rizik od zdravstvenih problema. Samo izostavite intenzivne začine poput čilija i bibera – oni povećavaju i osećaj žeđi.

Još jedan predlog: izbegavajte gotove prerađene vrste hrane – one obično sadrže više soli nego što treba da unosite.

Zapamtite:

  • ontrolišite unos tečnosti: obično oko 0,5 litara dnevno
  • so vezuje vodu, probajte da konzumiranje svedete na minimum
  • izbegavajte zamene za so
  • koristite bilje i začine da biste zamenili so, ali budite oprezni sa ljutim začinima
  • borite se protiv žeđi tako što ćete isprati grlo mlakom vodom

Povezane teme

Kalijum

Kalijum je ključni element naše ishrane.