NephroCare koristi kolačiće na ovoj veb stranici kako bi poboljšao korisničko iskustvo i pružio najbolju moguću uslugu. Ukoliko nastavite da pretražujete veb lokaciju, slažete se sa našom upotrebom kolačića. Za detalje pogledajte našu politiku privatnosti.

Navika dobre ishrane br. 3

Pripremite hranu na odgovarajući način da biste smanjili sadržaj kalijuma

Kalijum je ključni element naše ishrane. On igra ključnu ulogu u omogućavanju kontrakcija mišića. Ali, koliko god da je važan – povećani nivo kalijuma u krvi je ozbiljno stanje. Setite se da je i srce mišić i da suviše kalijuma u krvi može da kreira ozbiljne opasnosti po zdravlje.

U redu. Ali, zašto moram da pazim u vezi sa tim?

Jedna od funkcija bubrega je da se pobrinu da imate odgovarajuću količinu kalijuma u krvi. Ono što je višak se jednostavno filtrira. Kada vaši bubrezi nisu u mogućnosti da pravilno ispune ovu funkciju, nivo kalijuma u krvi raste.

Iako dijaliza efikasno filtrira kalijum, on se brzo gomila u telu između terapija dijalize. Zbog toga treba da vodite računa da ne konzumirate suviše kalijuma.

Dakle – koja hrana sadrži kalijum?

Varljiva stvar o održavanju niskog nivoa kalijuma je to što je on prisutan u skoro svim živim organizmima. Zbog toga, sve voće i povrće sadrži kalijum. Naravno, postoje razlike. Na primer, testenina i beli pirinač imaju izuzetno nizak nivo kalijuma. Ali jednostavno ne možete da ga izbegnete – ključno je to kako pripremate hranu.

Kako mogu da pripremam hranu da bih smanjio/la njen nivo kalijuma?

Moraćete da prilagodite svoje rutine vezane za pripremu krompira i povrća – ali to je jednostavno i brzo ćete se navići.

Prvo ih iseckate i potopite ih u svežu, mlaku vodu na najmanje dva sata. Zatim, prospite vodu i skuvajte krompire ili povrće, idealno bi bilo da zamenite vodu jednom u toku kuvanja. Ako to učinite, uklonićete velike količine kalijuma. I nemojte koristiti vodu u kojoj su se kuvali za pripremu drugog jela ili sosa.

Šta je sa svežim voćem?

Što se tiče voća, možete imati jednu porciju svežeg voća dnevno, ali druga treba da bude kompot. Pokušajte da dosta smanjite konzumaciju voća koje ima veoma visok nivo kalijuma, kao što su banane i sušeno voće.

A kako mogu da primetim da imam visok nivo kalijuma u krvi?

Kao što je već pomenuto, suviše kalijuma u telu može biti veoma opasno. Ako ikada osetite da postoji čudno peckanje u jeziku ili ustima, ako vas peckaju noge ili se osećate slabo, treba odmah da se obratite lekaru.

Zapamtite:

  • visok nivo kalijuma u krvi je opasan
  • sečenje, potapanje i kuvanje može da smanji nivo kalijuma u krompirima, povrću i voću
  • ako primetite znake visokog nivoa kalijuma u krvi, odmah se obratite lekaru

Povezane teme

Fosfat

Fosfat je važan za naša tela, neophodan je za jake zube i kosti i potreban je za svu aktivnost mišića.