NephroCare koristi kolačiće na ovoj veb stranici kako bi poboljšao korisničko iskustvo i pružio najbolju moguću uslugu. Ukoliko nastavite da pretražujete veb lokaciju, slažete se sa našom upotrebom kolačića. Za detalje pogledajte našu politiku privatnosti.

Ostanite aktivni

Kako vam vežbanje pomaže

Redovno vežbanje donosi mnoge prednosti: ne samo da ima pozitivne fizičke efekte, već podstiče i zdraviji način života. Redovno vežbanje pruža vam više energije da uradite nešto i veći osećaj kontrole nad životom. Dobro je za krvni pritisak, a može pomoći u sprečavanju srčanih problema.

Ono jača mišiće i čini zglobove fleksibilnijim, pa ćete lakše raditi svakodnevne aktivnosti, npr. dohvatiti nešto ili se sagnuti. Veća fleksibilnost vam može poboljšati i osećaj za ravnotežu. Sve što je potrebno da uložite jeste nešto vremena. U svakom slučaju, uvek bi trebalo da se posavetujete sa lekarom pre kretanja sa nekim planom vežbanja. Pitajte ga koji oblik vežbanja treba da koristite i da li postoji neka vežba koju treba da izbegavate, u zavisnosti od vašeg zdravstvenog stanja i vrste vaskularnog pristupa.

Prednosti vežbanja:

  • Poboljšajte probavu
  • Podignite nivo energije
  • Bolje spavajte
  • Snizite nivo holesterola
  • Smanjite stres
  • Umanjite rizik od srčanih bolesti

Vežbanje takođe može podstaknuti apetit i pomoći pri apsorpciji bitne energije koja je potrebna vašem telu. Saznajte više o energiji u odeljku Dobra ishrana.

Uvek dobro za vas

Vaš program vežbanja ne mora da se zasniva na sportskim veštinama – što bi ionako previše opteretilo vaš sistem – već treba da sa koncentrišete na lakše vežbe.

Najkorisnija vrsta vežbanja je trening izdržljivosti, koji bi trebalo da radite redovno. Sportovi u kojima je potrebna izdržljivost lagano aktiviraju mišiće. Oni pomažu da se mišići polako i ravnomernom brzinom razvijaju, podržavajući strukturu kostiju.

Ova vrsta vežbanja smanjuje masnoću u telu, snižava krvni pritisak i ima pozitivne efekte na nivo šećera i masnoća u krvi. Ona takođe jača imunološki sistem na duge staze. Posavetujte se sa NephroCare timom o tome koje vežbe možete raditi i kojim intenzitetom. Ovo su neke ideje za početak:

Gimnastika

Na primer, započnite svaki dan sa 10 minuta gimnastike – kruženje rukama, kruženje telom, jednostavno podizanje nogu ili trčanje u mestu. To će vam podstaći cirkulaciju čim ustanete iz kreveta. Ona poboljšava koordinaciju i pokretljivost, a vi ćete osećati da ste u formi preostali deo dana!

Biciklizam

Biciklizam i šetanje su aktivnosti koje možete raditi koliko god želite. Pored toga, to su sjajne aktivnosti za druženje sa drugima!

Plivanje

Plivanje i gimnastika pod vodom naročito su pogodni za pacijente na dijalizi. Skoro svi mišići u telu se ojačavaju, a korisno je i za zglobove i kosti.

U pokretu

Koristite svoje dnevne zadatke kao priliku za ostanak u formi: idite stepenicama umesto liftom, idite peške ili biciklom do prodavnice – to je dobro i za sredinu i za vas – kratka šetnja pre spavanja bistri glavu i podstiče mirniji san.

Kontrolišite unos tečnosti

 

Ako vežbate, znojite se, a to može uticati na unos tečnosti. Trebalo bi da razgovarate o ovoj temi sa dijetetičarom pre nego što napravite promene u količini tečnosti koju pijete.

Saznajte više o unosu tečnosti u odeljku Dobra ishrana

Povezane teme

Dobra ishrana

Ovde su predstavljene neke ideje i predlozi.